vBulletin Search Engine Optimization
| |||||||
| Register | FAQ | Members List | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
| |||
| Ananda, For Innodb the best is Innodb Hot Backup ( www.innodb.com (US$) ) For MyISAM you can use a simple backup ( copy/paste) of your files. Also, you can do snapshots using mysqldump. Also, you can use Zmanda ( www.zmanda.com). Regards, Juan Eduardo On 2/23/07, Ananda Kumar <anandkl@gmail.com> wrote: > > Hi All, > Can you please direct me to any good documentation for a good backup and > recovery stratergy for MyISAM and INNODB in mysql. > > regards > anandkl > |
| |||
| Hi Juan, Thanks a lot for the quick reply. Any idea how much it would cost for ibbackup for innodb. Will mysql be providing this with any of their new release. regards anandkl On 2/23/07, Juan Eduardo Moreno <juaneduardomc@gmail.com> wrote: > > Ananda, > > For Innodb the best is Innodb Hot Backup ( www.innodb.com (US$) ) > > For MyISAM you can use a simple backup ( copy/paste) of your files. Also, > you can do snapshots using mysqldump. > > Also, you can use Zmanda ( www.zmanda.com). > > Regards, > Juan Eduardo > > > On 2/23/07, Ananda Kumar < anandkl@gmail.com> wrote: > > > > Hi All, > > Can you please direct me to any good documentation for a good backup and > > > > recovery stratergy for MyISAM and INNODB in mysql. > > > > regards > > anandkl > > > > |
| ||||
| Whats wrong with using the --single-transaction switch for backing up InnoDB tables? What does the Hot Backup product do that this doesn't? Thanks, -Ryan Juan Eduardo Moreno wrote: > Ananda, > > For Innodb the best is Innodb Hot Backup ( www.innodb.com (US$) ) > > For MyISAM you can use a simple backup ( copy/paste) of your files. Also, > you can do snapshots using mysqldump. > > Also, you can use Zmanda ( www.zmanda.com). > > Regards, > Juan Eduardo > > > On 2/23/07, Ananda Kumar <anandkl@gmail.com> wrote: >> >> Hi All, >> Can you please direct me to any good documentation for a good backup and >> recovery stratergy for MyISAM and INNODB in mysql. >> >> regards >> anandkl >> > |